21743213_791360257707171_2985850290469819540_n

Afera na grube miliony

19 mln złotych, tyle kosztuje kampania informacyjna Prawa i Sprawiedliwości ws. reformy sądownictwa. Hucznie uruchomiona propagandowa akcja billboardowa realizowana przez Polską Fundację Narodową, finansowana jest z pieniędzy spółek kontrolowanych przez państwo. Co więcej, przez najbliższe 10 lat na konto fundacji wpłynie ponad 600 mln zł!
Wśród „sponsorów” są między innymi spółki energetyczne – Enea, Energa, PGE i Tauron, które przekazały łącznie 26 mln zł. Jeżeli więc ktoś pyta dlaczego wzrastają rachunki za prąd, to może warto zastanowić się, czy każda złotówka jest właściwie wydawana?
Takich przykładów jest więcej.

W ostatnich miesiącach składka OC wzrosła niemalże o połowę. Tymczasem PZU, największy polski ubezpieczyciel, przelał na konto fundacji 7 mln zł. Identyczną kwotą budżet PFN zasiliło PKP. Być może stąd więc wzrost cen biletów kolejowych.
I tak można byłoby wymieniać długo.
Czy na pewno tego chcemy?